piątek, 18 lutego 2022

Sposób na białe robaki w warzywach korzeniowych i na mrówki

 Sposób na białe robaki w warzywach korzeniowych i na mrówki


O tym sposobie przeczytałam usłyszałam ...a właściwie przeczytałam kilka dni temu w internecie pod jakimś tematem o zwalczaniu robactwa w ogrodzie. 

 Wszyscy wiemy że tz robactwo   jest wskazane i bardzo pożyteczne w naszych ogrodach. Robi wiele pracy za nas ...ale jak jest jego za dużo ,lub jak cały rok pracy za nami a my nie mamy nawet jednej marchewki do niedzielnego rosołu ...to odechciewa sie i ogrodu i pracy i zdrowych warzyw. 


Pierwszy sposób jest na ,,białego robaka,,  czyi najprawdopodobniej  połyśnica marchwianka  ,który  często niszczy marchewki to CUKIER, TAK ZWYKŁY CUKIER taki jakim słodzimy herbatę. 

Potrzebujemy 1kg cukru na obszar 10 m na 5m. Rozsypujemy i przekopujemy. Osoba która mi zdradziła swój sposób twierdzi ze juz 2 lata u niej to sie sprawdza




Zastanawia mnie tylko jedno ...jak ten cukier działa na mrówki? ...ale w mądrych książkach wyczytałam ze trzeba (też) CUKIER  wymieszać z boraksem lub ostrą mieloną papryką ..i działa lepiej niż chemiczne środki . W tym roku wypróbuję ,bo mrówki u mnie to dość duży problem. Jako ,,robaczki,, nie przeszkadzają mi ,mogły by byc w ogrodzie i moglibyśmy sobie żyć w zgodzie, ale one skubane nie chcą. :)    Podgryzają siewki ,krzewy . Z mrówkami nie przyjaźnimy sie w moim ogrodzie, po za min zostawiam im ,,wolną,, rękę .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz